Stadion Feijenoord

Home »  Stadion Feijenoord

“Aan de groei van een bijzondere organisatie als De Kuip mee mogen bouwen, dat maak je in je leven één keer mee!”

Functie: Marketing & Communicatie Manager bij Stadion Feijenoord NV, Rotterdam

In de periode 1994-2001 heb ik met veel plezier bij het Feijenoord Stadion gewerkt. Het jaar 1994 was voor het stadion een memorabel jaar, waarin De Kuip Congres- en Evenementencentrum werd voltooid. Dit betekende voor de organisatie een enorme verandering en groei, waarin ik ook een rol van betekenis heb kunnen spelen.
Zoals de ontwikkeling van het crm-systeem en zaalreserveringsysteem VIPS om relaties en uitbouw van backoffice processen rond de zaalverhuur, wedstrijden en evenementen.

In de marketing en communicatie kreeg ik van het management alle ruimte om initiatieven te ontwikkelen. Naast de verantwoordelijkheid voor het marketing & communicatiebeleid voor De Kuip Congres- en Evenementencentrum, ontwikkelde ik – in samenwerking met het reclamebureau – alle promotionele online/offline middelen, waaronder de eerste website van De Kuip.

Ook de introductie van De Kuip Magazine kwam tot stand, een sponsored magazine voor relaties van De Kuip waarin volop aandacht was voor de sponsors en stadionnieuws. Voor de Businessclub en relaties van De Kuip organiseerde ik netwerkbijeenkomsten zoals de jaarlijkse Beaujolais Party, de Haringparty, Golfclinics, bezoeken aan de AEX-beurs Amsterdam, voetbaltoornooien en externe bijeenkomsten zoals bij het CHIO, Ahoy Tennistoernooi en i.s.m. Ondernemersvereniging Kop van Zuid. Uiteraard in samenwerking met mijn collega’s van Sales en brasserie De Cuyperij.

Voor de zakelijke markt deed ik onderzoek naar de kansen voor zaalverhuur en horecakansen voor brasserie “De Cuyperij” (nu De Kuip Eten & Drinken). Via de Businessclub, events en campagnes in de regio op o.a. regionale radio en regionale printmedia promotie voor De Cuyperij gemaakt als lunch- en dinergelegenheid.

In samenwerking met Marktselect heb ik een succesvolle direct marketing strategie ontwikkeld om organisaties enthousiast te maken voor De Kuip Congres- en Evenementencentrum.

De promotie van de rondleidingen en het Feyenoordmuseum “Home of History” behoorden ook tot mijn verantwoordelijkheid. Naast campagnes organiseerde ik ook activiteiten zoals het Paasevent en richtte ik tentoonstellingen in, waaronder De Schatkamer van Feyenoord en de Euro200o Tour.

In mijn functie werkte ik intensief samen met derden in citymarketing, productontwikkeling en promotie, zoals voetbalclub Feyenoord, Sportclub Feyenoord, Rotterdam Marketing, Gemeente Rotterdam, KNVB, Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam, Rotterdamse attracties (Euromast, Spido e.d.), Marathon Rotterdam en andere voetbalstadions.

Ook de interne communicatiestrategie en uitvoering behoorden tot mijn functie. Met veel plezier was ik ook lid van de Personeelsvereniging en heb ik mede de Ondernemingsraad opgericht. In de uitvoering werd ik ondersteund door stagiaires.

Comments are closed.

BizStudio by Sketch Themes