Novy Nederland

Home »  Novy Nederland

“Een fusie, een overname en volop dynamiek in de keukenbranche maakten de functie bij Itho/Novy boeiend en vol dynamiek!”

Functie: Marketingcommunicatie Adviseur

In 2009 begonnen als interim kracht bij Itho, en vervolgens als vaste marketingcommunicatiekracht verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie richting de keukenvakhandel en consumentenmarkt voor Itho KeukenComfort. Om een volledige focus op de doelgroep te kunnen hebben, werd voor de communicatie van deze business unit van Itho namelijk gekozen om een Marketingcommunicatie Adviseur specifiek voor deze business unit in te zetten.

In 2011 vond de fusie plaats met Daalderop (Tiel) tot Itho Daalderop. En in hetzelfde jaar werd Itho KeukenComfort overgenomen door de specialist in afzuigkappen en marktleider uit België: Novy. Rondom de fusie en de overname was er een intensieve communicatie met de keukenvakhandel en consument.

Bij de introductie van het merk Novy in Nederland in het voorjaar van 2012, heb ik in samenwerking met het reclamebureau een multimediale campagne ontwikkeld, gericht op de naamsbekendheid van Novy en het thema Stilte. De stille en effectieve afzuigkappen van Novy geven alle ruimte in het hart van het huis, de keuken, om te genieten van het koken en het sociale leven dat zich daar elke dag afspeelt. Om het merk verder bekendheid te geven en te laden, zijn daaropvolgend nog meerdere campagnes ontwikkeld, waaronder de “Stiltegebied campagne” en “Stilte voor de storm” (inclusief Win een gratis afzuigkap/Moodboard-actie).

Met instore marketing, een nieuwe website, social media, print, e-mail- en direct marketing is de introductie van Novy succesvol verlopen. Voorbeelden van video’s zijn te vinden op het Vimeo en YouTube kanaal (deels Belgische producties vanuit het hoofdkantoor).

Ook het persbeleid en de interne communicatie behoorden tot mijn verantwoordelijkheden. Ik heb nauw samengewerkt met de collega’s van Sales, Binnendienst en de Back Office. Twee keer per jaar ontwikkelde ik samen met de Productspecialist de omvangrijke catalogus over het merk Novy, de nieuwe collectie en technische informatie.

In deze functie heb ik intensief samengewerkt met de Sales Manager om samen met de keukenvakhandel het Novy merk bekendheid te geven en te positioneren. Dit hebben we zowel instore gedaan, als op beurzen en via de digitale kanalen van de keukenvakhandel. Ter ondersteuning van de verkoop van filters en accessoires voor de keukenvakhandel heb ik samen met het internetbureau en mijn Back Office collega de webshop van Novy Nederland opgezet.

Ook heb ik een belangrijke bijdrage geleverd aan het uniform maken alsook het Novy merk te laden in o.a. de handleidingen en de correspondentie. Vanuit mijn interesse in beleving, zintuigen, de kracht van taal en coachingstechnieken heb ik de opleiding NLP Practitioner gevolgd. Voor Novy Nederland heb ik de workshops “De kracht van NLP & Sales” en “Relatiemarketing” voor de afdeling Sales ontwikkeld en verzorgd, inclusief av-presentatie, creatieve en inhoudelijke programma-elementen. De presentatie heb ik samen gedaan met de Sales Manager.

In de uitvoering werd ik ondersteund door een Marketing & Communicatie assistente, waar ik functioneel leiding aan gaf.

Comments are closed.

BizStudio by Sketch Themes