Hobart Nederland

Home »  Hobart Nederland

“Van een product- naar belevingsgerichte communicatie voor een topmerk, daar groei je van als communicatieadviseur”

Functie: Communicatiespecialist bij Hobart Nederland BV, Woerden

In de periode 2007-2009 was ik Communicatiespecialist bij Hobart Nederland BV, een zelfstandige verkoop- en serviceorganisatie en dochteronderneming van het Amerikaanse beursgenoteerde moederbedrijf ITW. In uiteenlopende Europese landen wordt in eigen fabrieken apparatuur voor vaatwassen, bereiden, koken en koelen ontwikkeld voor de professionele markt, waaronder de horeca, zorginstellingen, bakkerijen en slagerijen.

In deze functie was ik verantwoordelijk voor de marketingcommunicatiestrategie van Hobart Nederland BV en ondersteunde ik de Belgische en Scandinavische vestigingen in de marketingcommunicatie.

In deze nieuwe functie heb ik een belevingsgerichte communicatiestrategie ontwikkeld waarbij de
professionele gebruiker centraal kwam te staan. Ook heb ik de (inter)nationale merkarchitectuur opgezet en een volledige huisstijl-restyling voor Nederland, België en Scandinavië doorgevoerd. De aanleiding was de introductie van een nieuw merk kookapparatuur: Bonnet.

Door de introductie van dit merk was het noodzakelijk om de bestaande merkstrategie van Hobart Foster internationaal om te vormen. De corporate paraplu werd Hobart Nederland, België en Scandinavië, waaronder de merknamen Hobart, Foster en Bonnet een eigen identiteit kregen. Dit betekende een kans om de belevingsgerichte boodschap te integreren in alle nieuw vorm te geven middelen met de nieuwe huisstijl. Onder meer de website, nieuwsbrief, folders, stationary, het kookboek voor de combi-steamer en het autopark voor de servicemonteurs kregen de nieuwe Hobart Nederland look & feel.

Tevens was ik vanuit communicatie verantwoordelijk voor de promotie van Hobart Nederland richting de key accounts, waaronder landelijke restaurant- en hotelketens, waarbij ik nauw samenwerkte met de key account manager. Met regelmaat organiseerde ik kookworkshops samen met de verantwoordelijke salescollega’s. Kortom, een veelzijdige functie voor een kwaliteitsmerk waar ik prachtige nieuwe ervaringen heb opgedaan.

 

Comments are closed.

BizStudio by Sketch Themes